Descripció

Es tracta d’imitar una barra d’halterofília. L’alumnat de l’optativa de mediació i de l’aula oberta seran els encarregats de dur a terme aquesta activitat.
Farem forats a les pilotes trencades ( reciclatge ) per poder passar la barra i després ho pintarem tot amb diferents colors. Una vegada pintat, enganxarem etiquetes adhesives on s’hauran escrit diferents conceptes ètics com per exemple: humilitat, constància, valentia, esforç, empatia… Una vegada enllestit, els alumnes agafaran les “ pilotes- pesos “ que representen els valors i tot reflexionant sobre allò que volen ésser i per allò que de debò volen lluitar, els ficaran a la barra per fer-se una fotografia que els recordarà el seu compromís per a millorar com a persones i per tant fer-se molt forts en valors .
Les fotografies s’exposaran.

Activitat elaborada per Rosa Vilallonga i Mireia Castells Fuentes

 

Motivació:

Volem que els alumnes mediadors i els de l’aula oberta siguin els protagonistes que portin a terme aquesta activitats i a partir d’ells que tot el centre sàpiga que aquests alumnes “ tant especials “ lluiten per millorar i que volen ser més forts. Per tant busquem motivar-los de valent i que s'impliquin.


Finalitat:

Donar a conèixer i informar que el nostre poble és seu de l’esport d’halterofília als jocs Mediterranis del 2017.
Relacionar l’ halterofília, esport que d’entrada pot resultar poc atractiu o si més no desconegut, i que s'associa a persones forçudes, amb valors que positivitzin el concepte de la força.
Establir compromisos personals i relacionar-los amb allò que l’alumne voldria reforçar com a valor de creixement personal.


Resultats esperats:

L'activitat s'està portant a terme i està sent molt ben rebuda per part de l'alumnat. Per aquest motiu pensem que s'acabaran complint les expectatives i objectius inicials.


Centre:

Institut de Constantí

Destinataris:

  • Estudiants


Nivell educatiu

  • ESO

Àrees curriculars:

  • AL-Altres


Criteris de transversalitat:

  • Genere

  • Ecologic

  • Inclusio


Àmbit competencial:

  • Artística i cultural

  • Aprendre a aprendre

  • Autonomia i iniciativa personal

  • Coneixement i la interacció amb el món

  • Social i ciutadana